A kitartó munkával elért erőfeszítések és eredmények legyenek követendő példák. Íme néhány kiemelkedő ZsKF-es hallgató kivonatos története.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara 2014. október 30-án rendezte meg a VII. Országos Tanácsadói Konferenciáját. Ezen a ZsKF Kabai Imre által vezetett Társadalomtudományi Kutatóközpontjának munkatársai „Párbeszéd a kompetenciák nyelvén, A ZsKF pályakövető modellje” címmel tartottak előadást. Ennek kapcsán velük beszélgettünk.
Azt mindnyájan tudjuk, hogy a ZsKF-en évek óta folynak diplomás pályakövető kutatások, sőt a ZsKF-nek egy saját, egyedi pályakövető modellje van, amelyet külföldön is elismernek.
Krisztián Viktor: Így van. 2012-ben az Európai Egyetemek Szövetsége (EUA) beválasztotta a mi modellünket a 20 legjobb közé. Egyébként ennek kapcsán részt vettünk egy Koppenhágában megrendezett konferencián, ahol számos egyetem képviselőinek is bemutattuk a „Párbeszéd-modellünket”.
Miben változott a modell azóta?
Kenéz Anikó: Továbbfejlesztettük. Létrehoztunk egy olyan mérőeszközt, amelynek segítségével nemcsak a felsőoktatási intézmények tudják alkalmazni a modellünket. Tulajdonképpen arról van szó, hogy egy olyan ún. „Percepciós diszkrepancia térképet” fejlesztettünk ki, amely a cégek és szervezetek dolgozói fejlesztésének eszközévé válhat.
Úgy tudom, hogy az elmúlt években nemcsak ezen a konferencián szerepeltetek sikerrel.
Gonda Ágnes: A ZsKF-en nemcsak a diplomás pályakövetéssel foglalkozunk, hanem más tudományos kutatásokat is végzünk. Az elmúlt években sokat dolgoztunk egy olyan rétegződésmodell továbbfejlesztésén, amely Kabai Imre 2006-os modelljéből indul ki, és amelyben az életeseményeket rétegképző tényezőkként kezeljük. Ezt a modellünket a Magyar Szociológiai Társaság Jubileumi Konferenciáján 2013 októberében bemutattuk – szép sikerrel.
Iharosi Tamás: Jelenleg pedig egy olyan köteten dolgozunk, amely bemutatja ezt a modellt, és számos elemzést, melyeket különböző adatbázisokon végeztünk el.
Mit hoz a jövő?
Iharosi Tamás: Azt hiszem, mindnyájunk nevében mondhatom, hogy közös célunk a „Párbeszéd-modell” és a „Percepciós diszkrepancia térkép” széles körben való megismertetése. Úgy tűnik, hogy a munkaerőpiac különböző szereplői nagyon nyitottak a modellünkre, és sokak szerint jelentős innovációt jelenthet egy ilyen egyedi modell alkalmazása.
Hogyan kapcsolódhatnak be a Főiskola hallgatói ebbe a munkába?
Krisztián Viktor: Nagyon sokrétű, érdekes kutatói munkákat tudunk a Főiskola hallgatóinak is felajánlani: személyes és telefonos kérdezések, tudományos elemzések, szakmai konferenciákon való részvétel, publikációs lehetőségek. Az elmúlt években már több mint ezer hallgatótársunk bekapcsolódott ebbe a munkába. Jelentősen segített nekik a tanulásban is. Sokan arról számoltak be közülük, hogy később egy jobb állás elnyerésében, a munkahelyi beilleszkedésük során nagyon hasznosak voltak az itt szerzett készségek, tapasztalatok!
A Zsigmond Király Főiskolán alapszakon végzett, majd mesterszakon illetve idővel PhD képzésben részt vevő hallgatók az igazán jó példái annak, hogy a választott felsőoktatási intézmény a klasszikus "főiskolai éveken túl" valós karrierfejlesztő állomás az ember életében, amely jelentheti az első - ösztöndíjjal támogatott - kutatási eredményeket, az első munkahelyet avagy a nagybetűs sikereket. Fontos, hogy ennek elősegítése, biztosítása alaptézise a ZsKF teljes kutatói közösségének, ahová szeretettel várunk minden csatlakozni vágyó hallgatót a tkk@zskf.hu címen is.
Tetszik? oszd meg a barátaiddal is!